Buitenlands eten, school en een vermist pakket

21 september 2012

Inmiddels ben ik al weer 3 weken hier in Finland! De tijd vliegt voorbij. Er is dan ook wel weer genoeg te vertellen. De rode draad door de afgelopen week was toch wel het buitenlandse eten. En ik hoor jullie denken: 'die heeft de Finse keuken ontdekt', maar niets is minder waar. Afgelopen zondag heb ik, na lang zeuren van Kirsten, eindelijk kennis gemaakt met een Japanse specialiteit: Sushi. Al ben ik geen vis-fan, ik moet toegeven: het was best lekker! Van Japan gingen we gelijk door naar Italië, want maandagavond stonden er zelfgemaakte pizza's op het menu! Na een, jammer genoeg tegenvallend, potje studentenvolleybal stonden de heerlijk belegde pizza's al klaar bij Maike en was het tijd om aan te vallen. Na deze culinaire reis heb ik dinsdag maar een poging gedaan om een echte Hollandse prak op tafel te toveren en woensdag was het voor de tweede keer deze week tijd voor sushi (ik begin het vis-eten nog eens te leren). Donderdag was het culinaire hoogtepunt van deze week: het international food-festival. Hierbij moet iedere exchange-student een gerecht meebrengen uit zijn eigen land en wat was het allemaal lekker! Ik was na afloop gewoon misselijk van de zoetigheid. Gelukkig vielen ook onze bijdragen (hutspot, appelflappen, eiersalade op toast, ontbijtkoek met boter en drop) in de smaak bij de rest. Vanavond zal het wat minder exotisch zijn allemaal, want dan belandt er gewoon een opwarm-maaltijd op tafel!

Maar ik leef natuurlijk niet alleen 's avonds en deze week waren er wel 2 dagen gereserveerd voor school! Na weer 9 dagen vrij te zijn geweest, moest ik gisteren en vandaag weer aan de bak. Het is nog best lastig om 4 uur lang geconcentreerd te blijven luisteren naar iemand die Engels spreekt met een behoorlijk Fins accent! Maar we hebben het weer overleefd. Daarnaast was het deze week ook wachten op mijn pakketje uit Nederland. Op de bezorgsite stond vermeld dat het dinsdag zou arriveren, maar na al 3 keer een dag te zijn uitgesteld, begon ik toch wel een beetje ongeduldig te worden. Tot vandaag opeens het bericht binnenkwam dat het pakket niet bezorgd kon worden en dat het retour afzender terug zou gaan naar Nederland. Dat was niet de bedoeling natuurlijk!! Een aantal telefoontjes en 3 busritten later, heb ik het gelukkig nog net kunnen onderscheppen bij het distributiecentrum! En het werd beloond, want het pakket zat vol lekkers. Naast allerlei snoepgoed, koeken en broodbeleg, zaten er ook nog wat onmisbare dingen bij, zoals handschoenen, fietslampjes en een paraplu. En niet te vergeten 2 mooie tekeningen van mijn lieve nichtjes!! Bedankt meiden, m'n kamer is gelijk wat mooier!

Aanstaande maandag staat de eerste trip op het programma; samen met Kirsten en Lynette ga ik drie dagen lang Helsinki een bezoekje brengen. Dus ook in het volgende verslag zal ik wel weer genoeg te vertellen hebben!!

Nähdään pian!

1. Joke van amerongen:
    22 september 2012
    Hoi nathalie bedankt voor je kaart het is nu zaterdag dus ik weet niet hoelang hij er over heeft gedaan .nou als je volgende week naar helsinki gaat doe je jari maar de groeten van ronald ha ha......en geniet ervan he ik vond de susi er wel lekker uitzien met ryst wordt je niet dik van hoor van al die andere dingen wel toch,nou veel plezier daar nog groetjes uit spijkenisse doeiiiiiiiiiii.
  2. Debby:
    29 september 2012
    Jaajaa wel een beetje in conditie blijven hoor met dat volleyballen!
    Wat een leuke verhalen allemaal.

Weet nog wel hoe je met het team uitje absoluut geen vis wou.
    En nu eet je gewoon vis, lekker dan haha.

Dalijk wedstrijd tegen volley2B, ik hou je op de hoogte!

x
    Debby