Kuopio!

1 september 2012 - Kuopio, Finland

Mijn eerste reisverslag vanuit mijn nieuwe thuis is nu dan eindelijk een feit!! Na 3 vluchten van respectievelijke 1 uur en 20 minuten, 1 uur en 5 minuten en 50 minuten en tussenstops op Oslo en Helsinki kwam ik donderdag 30 augustus dan om 19.00 uur eindelijk aan op het vliegveld van Kuopio. Tijdens de laatste vlucht had ik al even mogen genieten van het Finse landschap, maar eenmaal geland was dit nog veel beter te zien: heel veel bomen!! Daarnaast is Finland ook het 'land van duizend meren'. Ook dit werd goed zichtbaar vanuit het vliegtuig.

Eenmaal aangekomen, waren de koffers er binnen nog geen kwartier. Erg logisch aangezien er maar 1 vliegtuig per keer kan landen op het vliegveld. Het aantal koffers bleek echter wel een probleem. Zelf heb ik 2 koffers meegenomen en ook reisgenoten Kirsten en Lynette hadden het niet gered met slechts 1 koffer. De vierde reisgenoot had gelukkig wel alles in 1 koffer weten te proppen, want anders hadden we een probleem gehad. Degenen die ons op kwamen halen, hadden namelijk niet al te grote auto's. Met veel passen en meten is het dan toch gelukt om 4 meiden, 7 koffers, 6 handbagagetassen en 2 bestuurders in een opel corsa en een kleine renault te passen.

Eenmaal aangekomen in Kuopio werd ik toch wel heel erg nieuwsgierig! Hoe zou mijn kamer eruit zien en hoe zouden mijn huisgenootjes zijn!? Toen ik in mijn appartement binnenkwam was het wel even schrikken. Een lege woonkamer, een redelijk klein keukentje en een simpele eettafel. Maar wel erg ruim, waardoor de leegte erg hol klinkt! Gelukkig was mijn kamer best oké. Ruim, met een bed, kledingkast, kastje en een bed! Maar heel erg kaal en onpersoonlijk, zelfs geen gordijnen voor de ramen! 's Avonds maakte ik gelukkig ook kennis met mijn huisgenootje. Alleen bleek dat die de dag erna uit het appartement zou trekken. Na een gezellige avond samen, waarop ik aan het uitpakken was en zij aan het inpakken, ben ik nu dan toch echt alleen in het appartement! Hopen dat ik snel huisgenootjes krijg!!

Gisteren was dan toch echt mijn eerste echte dag in Kuopio. 's Ochtends werden we door onze studentbegeleider verwacht op de universiteitscampus. Hier hebben we een kleine tour gehad en ons gelijk in kunnen schrijven. Ook hebben we ontdekt dat je elke middag een warme lunch kunt krijgen voor rond de 2 euro! Dus verhongeren zal ik hier ook niet. Na de universiteit zijn we eventjes kennis gaan maken met de stad. Hier heb ik ook gelijk een Finse sim-kaart aangeschaft, dus op mijn oude nummer ben ik niet meer te bereiken! Degenen die mij willen bereiken, zullen dit dus echt via Skype of Facebook moeten doen.

Na de stad hebben we besloten om maar even wat leuke dingen te gaan kopen voor onze kamers. En waar kan dat nou beter dan bij........Ikea! Naast wat leuke dingen voor mijn kamer heb ik ook gelijk maar wat noodzakelijke dingen aangeschaft, zoals wasrek, prullebak en pannen, want ook dit was allemaal niet aanwezig in het appartement!

Nou ik ga het afronden voor nu. Binnenkort zal ik jullie weer verder op de hoogte houden van het leven hier en vergeet vooral de foto's niet te bekijken!!!

Nähdään pian!

1. Diana:
    1 september 2012
    Hallo Nathalie,
    Wij <Celeste en ik> hebben, je verhaal net zitten lezen.Je hebt al heel wat mee gemaakt deze paar dgn.En gewoon gezellig wezen shoppen bij ikea.Wanneer moet je echt beginnen met college's?
    Het ziet eral een beetje leuk uit met de foto's ,je had iedereen mee genomen.
    Hier vandaag wezen shoppen bij rosada,voor gympen voor britney,want die gaat woensdag t/m vrijdag op schoolkamp.
    Heel veel dikke kusjes van ons en veel plezier.
  2. Nathalie:
    2 september 2012
    Hoi Diana, leuk dat jullie het hebben gelezen! Je beleeft idd genoeg zo de eerste paar dagen. Ja die Ikea was echt een uitkomst. Het was echt precies Ikea Barendrecht. Ik heb 3 t/m 5 september (maandag t/m woensdag) introductieweek en ik weet nog niet precies wanneer ik 'echt' moet beginnen. Wens mijn grote, kleine nicht maar heel veel plezier en succes op kamp!!!!
    Kusjes vanuit Finland